• BIST 4.505,34
  • Altın 1140.383
  • Dolar 18.8281
  • Euro 20.2427
  • Ankara : -2 °C
  • İstanbul : 4 °C
  • İzmir : 6 °C

Meclis üyeleri önergeyi değerlendirdi

14.12.2009 15:33
Meclis üyeleri önergeyi değerlendirdi
Gölbaşı Belediye Meclis Üyeleri Fatih Duruay, Hayati Çal ve Mehmet Atak, kaçak yapılarla ilgili verilen önergeleri şahıslar için değil halk için verdiklerini söylediler. CHP'li Yusuf Aksakal ise önergenin veriliş zamanını yanlış olarak değerlendirdi.

Gölbaşı Belediye Meclis Üyeleri Fatih Duruay, Hayati Çal ve Mehmet Atak, kaçak yapılarla ilgili verilen önergeleri şahıslar için değil halk için verdiklerini söylediler. CHP'li Yusuf Aksakal ise önergenin veriliş zamanını yanlış olarak değerlendirdi.

 

Kamuoyunda spekülasyonlara neden olan ve kaçak yapıların yıkım kararlarının ertelenmesini öngören önerge hakkında belediye meclis üyeleri Fatih Duruay, Hayat Çal, Mehmet Atak ve Yusuf Aksakal açıklamalarda bulundular.

Belediye Meclis Üyesi Yüksel Özbek'e ait kaçak ev olduğu iddialarının kamuoyuna yansımasından hemen sonra verilen önerge çeşitli tartışmaları da beraberinde getirmişti. Belediye Meclis Üyesi Yüksel Özbek için özel verildiği iddia edilen önerge için, görüşlerini açıklayan AK Partili üyeler, önergeyi şahıslar için değil, halk için verdiklerini ifade ettiler. MHP'li Mehmet Atak ise önergenin Yüksel Özbek içni verilip verilmediği konusunda ki sorularına yanıt vermekten çekindi.

 

İşte Belediye Meclis Üyelerinin konu hakkındaki görüşleri;

Hayati Çal (Ak Parti Belediye Meclis Üyesi): Dikilitaş'ta 20 gün önce belediyenin yıkım ekibi köye gitti. Biz yakın köylerde konu ile ilgili bir araştırma yaptık. Her köyde 20'ye yakın hazine arazisi ve mera üzerine yapılmış yapılar var. Bu konuda vatandaşlarımızın sıkıntıları çok büyük. Bunlar köy tüzel kişiliği zamanında yapılmış olan yerler. Şimdi bu yerler mahalle olduğu için, otomatikmen kaçak olarak gözüküyorlar. Biz bu önergeyi vatandaşlarımızı bu durumdan kurtarmak için yaptık. Zamanlama olarak Gölbaşı Taraf'ın gazetedeki haberi ile aynı zamana denk geldi, ancak böyle bir durum söz konusu bile değildir. Bu konuda en çok sıkıntıyı çeken yer Dikilitaş'tır.

 

Fatih Duruay (Ak Parti Belediye Meclis Üyesi): Biz bu önergeyi şahıslar için değil, halkımız için verdik. Çünkü halkın gerçekten bu konuda ciddi anlamda sorunları var. Biz Yüksel beyi için bu önergeyi vermedik. Zaten bildiğim kadarıyla Yüksel Beyin yeri imar planı dışında kalıyor ve kentsel dönüşüm alanı içerisinde. Büyükşehir Belediyesi onaylamadan ordan bir şey çıkmaz. Biz istesekte böyle bir şey yapamayız zaten. Yağlıpınar mahallesinde de Yüksel Beyin haricinde çok eskiden yapılmış bir çok yapı var. Biz özellikle Dikilitaş'ta kavga dövüş çıkacak diye çok korkuyoruz. Bir çok köyde yıkım kararı olmasına rağmen sadece, Dikilitaş'ta yıkımlar oluyor. Köy içinde bir huzursuzluk var. Ve artık insanlar kutuplaşmaya başladı. Bizim verdiğimiz önergenin Yüksel Beyle bir alakası yok. Bu karar çıksa bile Yüksel Beyin  bu karardan faydalanabileceğini düşünmüyorum. Sonradan mahalle olan yerlerin imar çalışmalarının hızlandırılması ve kaçak yapı sayılan yerlerin prosüdürlerinin hafiflemesini içeren kanunun T.B.M.M.'den kanun olarak çıkması gereklidir. Bu konuda milletvekillerimiz ile görüşüyoruz”

 

Mehmet Atak (MHP Belediye Meclis Üyesi) : Kaçak yapı her dönemin kanayan yarası. Köylerde 25-30 yıllık evi olan insanların bu sorunu bir çözüme kavuşturulmalıdır. Biz bu sorunu çözmek adına böyle bir öneri getirdik. Konunun Yüksel Özbek'le alakası yoktur. Arkadaşlarımız öyle uygun gördü ver önerge verdik. Biz bu konuyu daha önceden de meclis gündemine getirmiştik. Geçmiş yıllarda da alınmış yıkım kararları var” dedi.

 

Yusuf Aksakal (CHP Belediye Meclis Üyesi): Biz CHP Gurubu olarak bu önergeye red oyu vermedik. Biz bu işin yetkisinin mecliste değil, encümende olduğu görüşünü savunuyoruz. Eğer gayri yasal bir şey varsa bu düzeltilmedir. Önergenin veriliş zamanı zamanlama olarak yanlış bir durum. Ne zaman birileri hakkında yıkım kararı alınacak, bu durum meclise geliyor. Bu doğru değil.” Neden Daha önce değilde,Yüksel Özbek'in kaçak evi olduğu iddialarından sonra meclis gündemine gelen bu önerge, Yüksel Özbek için mi verildi” sorusuna ise Aksakal “Daha önceden neden bu konunun meclis gündemine gelmediği açık değil mi” diye cevap vererek “Ben bu önergelerin veriliş tarzını sevmedim. Böyle bir iddiadan sonra bu tür bir önergenin meclis gündemine gelmesini ve verilişi tarzını beğenmedim ve yanlış buluyorum” dedi. 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
eskici
15 Aralık 2009 Salı 13:02
olmuyo olmuyo
yahu gölbaşı belediyesi yöneticileri ve başkanı. yahu bi belediye böle yönetilmez tamammı bu gölbaşına ne başkanlar geldi geçti biz böle bi yönetim görmedik millet salak değil geçmiş dönemlerde yıkım kararı çıkan kaçak konutlar yıkılmadı. ve üstüne üstelik sizlerde 9ay sonra sanki yeni uyanmışta ya kusura bakmayın uyuyakalmışız unutmuşuz der gibi sonradan bunları gündeme getirip çıkar ve rant sağlamaya başladınız yahu mhp li encümenler seçimlerde haşlak yönetimini eleştirip duruyodunuz şimdi siz daha kötü yaptınız kusura bakmayında gölbaşı belediyesini unutun artık milleti bi sefer galeyana getirirsiniz yok yerliymiş yok iyimiş yok kendi adamımızmış falanmış filanmış bunların da devri geçti hadi geçmiş olsun
85.105.9.127
Erdem Kula
15 Aralık 2009 Salı 08:58
meclis
İyide dokuz aydır nerdeydinizde şimdiye kadar bu önergeleri vermedinizde ne oldu birden bire bu önergeyi vermek aklınıza geldi hayırdır. Yirmi gün sonra yeniden meclis var ozaman vereydiniz. Önergeler normalde Pazartesi yani meclisin ilk günü verilmiyormu neden cuma verdiniz sayın Atak, Duruay ve Çal hayırdır neyin karşılığı onu açıklayın. Siz okadarmı halkı düşünüyorsunuz buna kargalar güler dokuzay sonramı aklınız başınıza geldi. Zannetmeyinki Halk salak bunları görüyor.
85.105.121.36
mahalleli
14 Aralık 2009 Pazartesi 16:20
BENDE SORUYORUM
MERKEZDE KAÇAK BİNALARIN YIKIM KARARLARI YOKMUYDU GEÇMİŞTE NİYE YIKILMADI?
88.230.111.27
Diğer Haberler
  • Büyük Gölbaşı Merkezi Projesi05 Aralık 2022 Pazartesi 10:42
  • Başkan Ramazan Şimşek promosyon miktarını açıkladı05 Aralık 2022 Pazartesi 10:09
  • Pehlivan çiftinin mutlu günü07 Haziran 2022 Salı 13:00
  • Murat Kurum’dan destek18 Nisan 2022 Pazartesi 16:21
  • Münür Ballı'nın acı günü18 Mart 2022 Cuma 08:56
  • Türkiye 3 Bant Erkekler Bilardo Şampiyonası 2. etabı sonuçlandı19 Kasım 2021 Cuma 11:57
  • Kerim Yıldız dünyaevine girdi10 Ağustos 2021 Salı 19:54
  • MHP meclisinde değişiklik18 Haziran 2021 Cuma 17:02
  • Dumanoğlu Ailesinin Acı Günü29 Kasım 2020 Pazar 20:42
  • Çal ve Eldekçi ailelerinin mutlu günü31 Ağustos 2020 Pazartesi 21:59
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Gölbaşı Taraf | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0312 484 23 84 0541 200 20 19 0533 966 12 89 | Faks : 485 04 53 | Haber Yazılımı: CM Bilişim